یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sun 19 May 2024
    باشگاه خبری ایران دریلینگ؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت حفاری در ایران و جهان
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت حفاری با ما تماس بگیرید
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری ایران دریلینگ با ما تماس بگیرید
Breaking News
سرخط اخبار شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۳ ، ساعت ۱۴:۰۴:۰۰

با توسعه فاز سوم صورت خواهد گرفت
نفت درجای میدان یادآوران به ٣٤ میلیارد بشکه افزایش می‌یابد
ایران دریلینگ: مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت از قطعی شدن برآوردها در مورد توسعه فاز سوم میدان یادآورن خبر داد و گفت: در برآورد جدید، نفت درجای این میدان به بیش از ٣٤ میلیارد بشکه نفت افزایش یافته است. به گزارش ایران دریلینگ و به نقل از سایت شانا، عبدالرضا حاجی حسین نژاد، با اعلام این خبر تصریح کرد: پیش‌بینی اولیه ظرفیت میدان یادآوران حدود ١٧ میلیارد بشکه نفت درجا بود که در برآورد جدید این رقم به بیش ٣٤ میلیارد بشکه افزایش یافته است و می‌توان گفت که به طور حتم یادآوران جنوبی تنه محکمی به آزادگان جنوبی می‌زند. وی با اعلام این خبر که MDP یادآوران به تازگی داده شده و باید مورد مطالعه قرار گیرد، افزود: پیش‌بینی برای فاز سوم این میدان قطعی است اما در عین حال MDP جدید را بايد هیئت مدیره شرکت ملی نفت بررسی و تصویب کند.

حسین نژاد تاکید کرد که با تکمیل فاز سوم توسعه این طرح، در مجموع روزانه ۳۰۰ هزار بشکه از یادآوران تولید نفت خواهیم داشت. میدان یادآوران هم‌اکنون۵۰ هزار بشکه در روز تولید زودهنگام دارد و حفاری ۵۵ حلقه چاه آن به ۱۰۰ درصد رسیده که با افزایش سرعت حفاری، پیش‌بینی می‌شود در ابتدای سال ۹۴ به تولید نهایی در فاز نخست خود دست خواهد یافت. برداشت نفت از میدان مشترک یادآوران از لایه‌های سروک و فهلیان انجام می‌شود، در مرحله نخست برای برداشت نفت از لایه فهلیان برنامه‌ریزی شده است. این میدان در ۷۰ کیلومتری جنوب غربی اهواز و شمال خرمشهر و در منطقه مرزی ایران و عراق قرار گرفته است و از میادین مشترک با کشور عراق محسوب می‌شود.


  کد خبر : 490
  ارتباط با سردبیر : info@IranDrilling.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «IranDrilling» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «IranDrilling» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :